סוגי פולי קפה

מבחר ענק של כל סוגי הפולי קפה המובחרים בארץ במחירים התחרותיים ביותר. היתקשרו למספר: 04-6022149 והמשלוח כבר בדרך אליכם.

לצפייה בקטלוג המלא של כל סוגי הפולי קפה - לחצו כאן!

 


כמה מוזר לחשוב על זה היום, אבל במשך שנים רבות היה בישראל רק קפה נמס במרקם אבקתי וקפה שחור בוצי. אבל הרבה קפה ניגר מאז ועד ימינו ובשנים האחרונות יש פריחה וצמיחה של חובבי קפה איכותי שלא מוותרים גם בבית על התענוג. כך, שיש שפע של סוגי פולי קפה והמשקה האהוב יצא מגבולות בתי הקפה וניתן היום לשתות בסטייל ובאיכות גם בבית.

סוגי פולי קפה

צמח הקפה אשר מטחינת פוליו מיותר הקפה, הינו עץ נמוך קומה הגדל בעיקר באזורים טרופיים או מה שמכונה אקלים סובטרופי, הוא צומח בעיקר באפריקה, אסיה וברזיל. מסביב לעולם קיימים זנים שונים של פולי קפה, המייצרים סוגים שונים וטעמים מגוונים. גם תהליך הייצור אינו זהה בין הסוגים השונים וניתן לראות דרכי עיבוד שונות, בעיקר עיבוד יבש ועיבוד לח, שהוא האיכותי יותר.

עיבוד יבש – הדרך המסורתית והעתיקה בה מופרדים פירות הקפה הבשלים מן הבוסר, מיבשים אותם בשמש, תוך ערבוב להשגת ייבוש אחיד. בשלב הבא מקולפים הפירות ופרידים את הפולים. מדובר על שיטה איטית ומסורבלת. לעומתה שיטת העיבוד הלח, בו טובלים את הפירות במים כך שהפירות הבשלים שוקעים והבוסר צפים, לאחר ההפרדה מקולפים הפירות להוצאת פולי הקפה, לאחר תסיסה ולי הקפה עוברים לייבוש מאסיבי. בשתי הדרכים, לאחר תהליך ייבוש עוברים הפולים תהליך קלייה וטחינה.

בגדול קיימים 2 סוגים עיקריים של פולי קפה: רובוסטה וערביקה. ישנם גם תת-סוגים של פולים. אך אלה העיקריים והינם בעלי טעם ומרקם שונה ומשובח הרבה יותר מהשאר. קפה ערביקה נחשב לסוג הפולים מהם מפיקים את הקפה האיכותי ביותר, יש בהם פחות קפאין והוא מתאפיין במרירות עדינה וטעם מתקתק. פולי הרובוסטה, נחשבים לזן נחות, המכיל כמות גבוהה משמעותית של קפאין משאר הפולים ובעל מרירות וטעם  חזק.

הסוגים השונים של פולי הקפה מעידים גם על מנעד הטעמים הרחב הקיים, אולי קוראים לכולם בשם גנרי "קפה" אבל אין סוג אחד זה למשנהו. השונות נמדדת בעיקר בטעם, בארומה, בחומציות ובטעם הלוואי.  את אותו מנעד טעמים ניתן קבל גם כאשר מחפשים סוגי פולי קפה ארוזים. כיום ניתן ליהנות מקפה שנטחן במקום באמצעות מכונות הקפה הביתיות הכוללות מטחנת פולים מובנית.

יצרניות מכונות הקפה ויצרניות הפולים בהחלט מבינים כי על טעם וריח הקפה אין סיבה להתווכח ולכן ניתן למצוא שפע של אפשרויות ומרקמים להכנת הקפה המושלם של כל אדם.כיום ניתן ליהנות מקפה שנטחן במקום באמצעות מכונות הקפה הביתיות: לוואצה (Lavazza)  , נסקפה (Nescafe) , אילי (illy) ועוד.

ללא ספק קפה איכותי הוא כזה שכיף לשבת איתו על בספה או במרפסת, להריח את הארומה שלו. אך חשוב לציין כי מס' הדרכים ליהנות מקפה איכותי הוא כמספר הרב של סוגי הקפה הקיימים, נמס, שחור, אספרסו, הפוך, מקיאטו.... למרות שכמובן, שוב הכל טמון בפולים.

למאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

דלג לתוכן מרכזי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

'

'

אפשרויות משלוח לבחירה בקופה

  • איסוף עצמי בחינם
  • משלוח עם השליח עד הבית בין 2 עד 7 ימי עסקים ק.אקספרס 0 ₪

אפשרויות תשלום בקופה

  • תשלום באשראי
  • תשלום
  • תשלוםבטלפון
  • bit
  • Bit
  • העברה בנקאית (12/736/630742)

לחשבון האינסטרגרם שלנו לחצו כאן